Informatie & regelen
Waar gaat het over?
Heb je al een
MijnWoonstad
account?
Huur je een ruimte via Woonstad Rotterdam? Je kunt met een MijnWoonstad account veel zaken zelf en makkelijk online regelen.
Altijd de actuele status van reparaties
Bekijk je persoonlijke berichten
Snel je gegevens ingevuld
Vraag en antwoord
-
Wij gaan uit elkaar en de hoofdhuurder vertrekt. Kan ik als medebewoner het contract overnemen?
De hoofdhuurder vertrekt. De andere bewoner wil het contract overnemen.
Lees meer -
Ik wil iets in mijn woning verbouwen. Mag dat?
Wil je zelf iets aan je huis verbeteren? Vraag altijd toestemming aan ons. Dit kun je makkelijk online doen.
Lees meer -
Wat is PO en waarom betaal ik daar een bijdrage voor?
PO is een afkorting en staat voor Planmatig Onderhoud. Het gaat hier om:
Lees meer -
Wij gaan uit elkaar en zeggen allebei de huur op, hoe doe ik dat?
Jullie gaan uit elkaar en verhuizen allebei.
Lees meer -
Wat zijn de voorwaarden van het serviceabonnement?
De algemene voorwaarden van je serviceabonnement vind je in deze download Serviceabonnement.
Lees meer -
Kan ik meerdere reparaties tegelijk aanvragen?
Als er meer dingen in je huis kapot zijn, doe dan voor iedere reparatie een aparte aanvraag. Je kunt niet één aanvraag doen voor verschillende reparaties.
Lees meer -
Ik vind mijn huur te hoog, kan ik lagere huur aanvragen?
Soms kun je een lagere huur aanvragen. In de wet staat hoe hoog de huurprijs van een sociale huurwoning mag zijn.
Lees meer -
Ik wil zelf bepalen op welke dag ik mijn huur betaal. Kan dat?
Ja, dat kan. Je kunt een ander incassomoment dan de eerste van de maand kiezen. Je kunt gebruik maken van Accepteasy.
Lees meer -
Ik heb schade aan mijn inboedel. Wat nu?
Als je schade hebt aan je woning of aan je meubels, meld dit dan bij je eigen verzekering.
Lees meer -
Ik heb de e-mail van Accepteasy niet gekregen, wat nu?
Je hebt nog geen mail ontvangen voor je accepteasy, dan kan je het volgende doen.
Lees meer