Naar hoofdcontent

Direct Regelen

Vragen

Aanbod

Artikelen

Informatie & regelen

Over woonstad

landingpages-title

Populair

We konden helaas geen resultaten vinden voor '{{query}}'

Zoektips

  • Controleer de spelling
  • Kies een ander zoekwoord
  • Type in losse woorden 

Veel gestelde vragen en antwoorden Thorbeckestraat

Er is een brand uitgebroken in jouw woongebouw aan de Thorbeckestraat. Gelukkig kunnen we melden dat alle bewoners veilig zijn. De hulpdiensten, partners en onze collega’s hebben de bewoners opgevangen.

Wij begrijpen dat je ongerust bent en veel vragen hebt. Op deze pagina vind je veel gestelde vragen en antwoorden.

Vragen over de situatie

  • Wat is er gebeurd? Hoe is het ontstaan?

    In de nacht van 31 oktober op 1 november is er brand ontstaan in een woning aan de Thorbeckestraat. Ook bewoners aan de Burgemeester Hoffmanplein zijn getroffen door de brand. Het ontstaan van de brand is nog onbekend.

  • Is iedereen veilig?

    Ja, gelukkig zijn alle bewoners veilig en verblijven tijdelijk in een hotel of bij familie/vrienden.

  • Moet ik mijn huur betalen?

    Als je woning onbewoonbaar is verklaard wordt de huurbetaling voor deze woning stop gezet. Pas als je in een andere woning zit ga je weer huur betalen.

  • Moet ik mijn gas/water/licht opzeggen?

    Je kunt je gas/water/licht stopzetten als je woning in de Thorbeckestraat onbewoonbaar is verklaard. Dit doe je bij je energieleverancier.

    Let op: het gaat om het opzeggen van je contract, niet pauzeren. Controleer de voorwaarden van je energieleverancier voor het opzeggen.

    - Heb je een Slimme Meter? Dan hoef je geen meterstanden door te geven.

    - Heb je geen Slimme Meter? Dan kijken we of de meterstanden nog leesbaar zijn en krijg je de meterstanden van ons.

    - Kunnen we de meterstanden niet meer lezen? Je krijgt van ons een verklaring van onbewoonbaarheid. Hiermee kun je ook de gas/water/licht opzeggen.

  • Kunnen we in de berging?

    De bergingen die buiten de hekken (met doeken) liggen zijn bereikbaar. De bergingen die niet buiten de hekken liggen zijn dit niet.


Vragen over de verzekering

  • Wat kan ik bij mijn verzekering indienen?

    Dat hangt af van jouw verzekering. Via je inboedelverzekering kan je hulp krijgen bij vergoeding voor spullen als kleding, meubels, elektronische apparaten, huishoudelijke apparaten, documenten en andere persoonlijke spullen.


Vragen over de toekomst

  • Wanneer weten jullie meer over hoe erg de schade aan mijn woning is? 

    Thorbeckestraat: 

    De schade aan de woning nemen we op als het pand veilig is. Hoe lang dit duurt weten we nog niet.

    Burgemeester Hofmanplein:

    Schadeaannemer QBuild neemt in week 45 (week van 4 november) contact op met bewoners om een schadeopname van de woning te plannen. Uit de schadeopname blijkt hoe erg de schade is en hoe lang het herstel gaat duren.


Hulp/contact

  • Meld misdaad anoniem

    Anoniem betekent dat niemand weet wie je bent, zonder naam. Bel dan gratis naar 0800 7000. Of online via meldmisdaadanoniem.nl.

  • Hoe blijven jullie ons informeren?

    Wij geven informatie via e-mail en sms. Ook organiseren we als het nodig is een bijeenkomst. Ook heb je een vaste contactpersoon voor het zoeken naar een nieuwe woning.

Woonstad op je startscherm
Wil je de volgende keer gelijk ingelogd zijn? Installeer de app.